Aktywna Tablica

                              

                          

                              


Na zajęciach dodatkowych z zakresu udzielania Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej wykorzystywane są programy z serii Eduterapeutica m.in. „Niepełnosprawność intelektualna i ASD” – program multimedialny wspierający profilaktykę i terapię zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci oraz procesów uczenia się, oraz doskonalenie komunikacji, pracy w zespole, rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych. „Dysleksja” - program wspomagający diagnozę i terapię trudności w czytaniu i pisaniu. Niezwykle przydatne do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są multimedialne narzędzia „Percepcja słuchowa i przetwarzanie słuchowe” oraz „Spektrum autyzmu”. „Problemy wychowawcze,” to kolejny zakup udany zakup sfinansowany z dotacji „Aktywna Tablica”, który stanowi propozycję atrakcyjnej dla uczniów formy sprawdzenia wiedzy i rozszerzenia swoich kompetencji miękkich, a program „Dyskalkulia” przydatny jest w pracy diagnostyczno- terapeutycznej do pracy z uczniami wykazującymi specyficzne trudności w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Wszystkie zakupione narzędzia multimedialne zostały zainstalowane w ramach Rządowego Programu „Aktywna Tablica 2023".
      
      


Nowoczesny sprzęt komputerowy, programy dobrze „skrojone” na potrzeby różnych uczniów stanowią doskonałe narzędzie nie tylko w zakresie korygowania braków, rozwijania obszarów wymagających dodatkowego wsparcia, usprawniania niektórych funkcji, ale są też niezbędne w procesie rozwijania u uczniów kompetencji informatycznych oraz przygotowania ich do świadomego, odpowiedzialnego i twórczego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Często uczeń przejawia większą chęć uczestnictwa w zajęciach, kiedy wykonuje ćwiczenia z wykorzystaniem technologii komputerowej. Zadania przykuwają uwagę, są dla niego atrakcyjniejsze, wciągają i nie trudno się temu dziwić, bo współczesne pokolenie uczniów szkoły podstawowej posiada intuicyjną wręcz zdolność do obsługiwania aplikacji i komunikacji online. Stwarza to wiele nowych możliwości, które nowoczesna szkoła jest zobowiązana wykorzystać. Narzędzia technologii informatyczno-komunikacyjnej wykorzystywane są obecnie przez człowieka w praktycznie każdej dziedzinie życia. Usprawniają komunikację, umożliwiają szybkie zdobywanie informacji, pozwalają na rozmowy osób z całego świata. Już ten opis powinien nam podpowiedzieć, że to czynności, które obecnie znajdują zastosowanie podczas procesu nauczania w szkole. Dotyczy to w szczególności szkół, które chcą pozostać konkurencyjne, innowacyjne i chcą stawiać na wdrażanie najnowszych technologii w celu wsparcia nauczycieli i uczniów. Systematycznie podczas zajęć wykorzystywane są narzędzia TIK w nauczaniu, w tym Canva, która służy do tworzenia grafik, plakatów i infografik. Genially jako narzędzie webowe do projektowania interesujących wizualnie interaktywnych treści- prezentacji, przewodników, infografik itp. Kahoot, który umożliwia nauczycielowi przygotowanie quizów dla uczniów. Wordwall, który umożliwia zarówno tworzenie ćwiczeń interaktywnych, jak i do wydruku. Większość szablonów jest dostępna w obu wersjach – interaktywnej i do wydruku. LearningApps jest aplikacją Web 2.0 umożliwiająca tworzenie interaktywnych zabaw i ćwiczeń wzbogacających treść lekcji. Nauczyciel może tworzyć aplikacje sam lub utworzyć klasę i zaangażować uczniów do samodzielnej pracy. W pracy dydaktyczno- wychowawczej nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Lublińcu stosują wiele ciekawych i interaktywnych rozwiązań w procesie nauczania-uczenia się w praktyce.(galeria zdjęć poniżej...)


Magiczny Dywan FunFloor

Szczególnym zainteresowaniem cieszy się Magiczny Dywan FunFloor. Jest to podłoga interaktywna dla dzieci, z którą zabawa i nauka jest wyjątkowym przeżyciem. Urządzenie to jest doskonałym wsparciem do ćwiczeń, zabaw i gier, które mogą być wykorzystane podczas zajęć dydaktycznych, jak również opiekuńczych. FunFloor jest doskonałym rozwiązaniem wspomagającym naukę na wczesnym etapie edukacji, zaczynając od nauki literek, cyferek, owoców, zwierząt. Zajęcia edukacyjne przeplatane z grami tworzącymi Pakiet FUN sprawiają, że nauka jest niezwykle ciekawa i angażująca wszystkie dzieci. W naszej szkole była wykorzystywana także podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, zajęć komputerowych oraz w procesie dydaktycznym.

(galeria zdjęć poniżej...)


Scenariusze lekcji, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz rewalidacyjnych.

Pliki do pobrania:
Opublikował/a: admin SP3
Kategoria: 788b34-f20.jpg
Dodano: Wtorek 16 stycznia 2024 13:56:02
drukuj
Misja Szkoły
Odczyt z wyświetlacza LCD
przy wejściu do szkoły
(kliknij aby rozwinąć szczegóły)
Posiadamy certyfikaty: